asistenční linka 1202

Drystar (SK)    Drystar (AT)

Havárie vody


Jak postupovat, když zjistíte havárii vody

Tato situace může potkat každého. Prasklé potrubí nebo poškozená přívodní hadička k rezervoáru, vodovodní baterii či pojistný ventil bojleru, přetékající vana apod. je z hlediska statistik přehled nejvíce se objevujících příčin vodovodních škod, které mohou znamenat velké problémy hned pro několik bytů najednou. Vytopení může zcela poškodit výmalbu, podlahové krytiny (koberec, plovoucí podlaha apod.), ale také elektrospotřebiče, nábytek a další rozvody a cennosti v bytě.

Ať jste vytopeni nebo nedopatřením vytopíte sousedy, je dobré mít sjednané pojištění v dostatečné výši a nejen na rizika vodovodní hrozby (pro majetek), ale i domácnosti a odpovědnost (nikdy nevíte jaké vybavení bytu má soused pod Vámi!).

 

Po návratu domů zjistíte, že vás někdo vytopil…. jak postupovat?

  • nechte všechny věci tak jak jsou, a vše pečlivě a důkladně zdokumentujte-vyfoťte a udělejte si jednoduchý stručný popis poškozených věcí (stavební konstrukce i movitý majetek, příklad: deformace zárubní či dřevěného nábytku se projeví až po čase - vše postupně důkladně dokumentujte-foťte!), budete následně dokládat na pojišťovnu
  • vylučte riziko kontaktu vody s elektrickým proudem - pokud hrozí, jističe a další rozvody, vypněte přívod elektřiny
  • dále je nutné bezodkladně vyhledat původce (soused, BD, SVJ, montážní firma?), je třeba ho upozornit na to, co se stalo, co zavinil (byť neúmyslně)
  • zamezte zejména šíření dalším škodám: uzavření přívodu vody, vytření, či odčerpání vody, větrejte

Následně jsou možné dva postupy:

  • škoda bude řešena z pojištění odpovědnosti původce, důležité je, že musí uznat vinu a pojišťovna vyplatí v plné výši sanace spojené s odstraněním škod: přípravné práce, vysoušení, spotřebu el. energie, uvedení do původního stavu z pojištění odpovědnosti původce (může být amortizováno na skutečné ceny), Vy jako poškozený dokládáte potřebné dokumenty, fotky, popis atd. k dané pojistné události
  • pojistku můžete mít i Vy a v takovém případě pak pojišťovna vyplatí peníze na odstranění škod Vám a danou částku pak bude požadovat na původci.

Jakmile zjistíte nebo se dohodnete s původcem na dalším postupu, je třeba nahlásit škodu na pojistnou událost a začít s vysoušením vytopených prostor, případně před zahájením vysoušení provést přípravné práce, demontáž linky, oškrábání zasažené malby apod.

Obdobně postupujete, když jste původci škody a máte vytopený pouze svůj majetek, nahlášení na pojišťovnu jde z majetku, zamezte zejména šíření dalším škodám: uzavření přívodu vody, vytření, či odčerpání vody, větrejte

 

Po ukončení případných přípravných prací a vysoušení odbornou firmou, lze zahájit kroky pro uvedení do původního stavu (nové omítky, výmalba, podlahy apod.). Přípravné práce i uvedení do původního stavu rovněž zajišťujeme pro pojišťovny v rámci komplexních prací.

Několik důležitých tipů, jak předejít nepříjemným situacím:

  • před odjezdem na víkend nebo na dovolenou uzavřete hlavní přívod vody do bytu, existuje i hlavního uzávěru vody napojeného na alarm, při zakódování se automaticky uzavře
  • pravidelně kontrolujte přívodní hadičky k rezervoáru WC, ale i k bateriím a myčce
  • před sezónou a po ní zkontrolujte pravidelně stav topení, zda nikde nejsou známky poškození
  • nezapínejte pračku či myčku, když odcházíte z domu
  • v případě napouštění plné vany, si dávejte pozor, abyste na ni nezapomněli, pak dojde snadno k přetečení.

S čím vám můžeme pomoci


Neváhejte nás kontaktovat s jakýmkoliv dotazem, rádi vám poradíme

Společnost Drystar s.r.o. zaručuje spolehlivost a profesionalitu v oblasti vysoušení a sanačních prací.

Kontakt

  • K Pérovně 1513/10, 102 00 Praha
  • Asistenční linka: 1202

  • Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.